کمی تصور آنچه بیان کردیم در عنوان مطلب شاید برای شما سخت باشد اما با یک نگاه سطحی به خودتان و یا دیگر دوستان تا حد زیادی میتواند قانعکننده باشد. با توجه به گزارشهای منتشرشده توسط Swrve، نیمی از درامد کل بازیهای رایگان که دارای پرداخت درون برنامهای هستند، تنها از 0.19 درصد از کاربران حاصل میشود!
انتظار میرود درآمد حاصل از بازیهایی با پرداخت درون برنامهای تا آخر سال 2016 به رقم 1.9 میلیارد دلار برسد. 900 میلیون دلار از این درآمد تنها از کمتر 1 درصد از کاربران کسب میشود که نشان میدهد تمایل افراد به ادامه یک بازی بهصورت رایگان بسیار بیشتر است. بد نیست بدانید 59 درصد از پرداختها در همان روز اول برای اپلیکیشن یا بازیهای درون برنامهای یا بهاصطلاح freemium رخ میدهد. درنتیجه بهصورت کلی میتوان گفت 55 درصد از درآمد کل یک بازی از بازخوردهای روز اول است.
مدل کسب و کار freemium باعث میشود که شما سریعتر به هدف خود ازنظر مالی برسید. به گزارش Swrve در این مدل از کسبوکار فرد توسعهدهنده میتواند یک پیشبینی از درآمد طی یک ماه را داشته باشد. برای مثال اگر کاربری در روز اول پرداختی نداشت، بهاحتمالزیاد تا 72 ساعت آینده هم پرداختی نخواهد داشت. در روز سوم تنها 4.5 درصد از کاربران ممکن است پرداختی داشته باشند اما در روز بعد کمی این افت جبران میشود ولی بازهم به روز اول نخواهد رسید.
حالا یک دید کلی داشته باشیم، تنها 1.9 درصد از کاربران احتمالاً به یک خرید در نرمافزار در یک ماه علاقه نشان میدهند. به زبان دیگر میتوان گفت اکثریت کاربران از یک اپلیکیشن یا بازی با پرداخت درون برنامهای هیچ هزینهای پرداخت نمیکنند و عملاً freemium به free تبدیل خواهد شد. اما هر فرد از همین درصد بسیارکم ممکن است در ماه بالای 23 دلار پرداخت کند که در کل رقم قابلتوجهی میشود.